Stromboli z indykiem w sosie BBQ i serem fontina

Przyjechała do mnie Siostra. Na pogaduchy i wyżerkę. Przywiozła ze sobą swoją robótkę (robi dla koleżanki szal-komin na drutach) i dziergała zawzięcie, a ja kolorowałam (bardzo polubiłam to zajęcie).

Zanim jednak przeszłyśmy do zajęć ZPT, zjadłyśmy późne drugie śniadanie.


Przygotowałam zawijańce stromboli - z indykiem w sosie BBQ, brokułem i serem fontina.


Kiedy zobaczyłam przepis i zdjęcia Tieghan prawie 3 lata temu, zakochałam się bez pamięci. Pomyślałam wtedy, że muszę, po prostu MUSZĘ to zjeść. Ale żeby zjeść, najpierw trzeba upiec.

Długo czekały w kolejce, głównie dlatego, że wydawały mi się strasznie pracochłonne. Uważałam, że muszę wziąć ze dwa dni urlopu, żeby się do nich przygotować. Serio! A to przecież zwykłe ciasto na pizzę.

To pokazuje, jaką drogę kulinarną pokonałam przez ten czas. Pizzę robię "w pięć minut", bułki i ciasta drożdżowe piekę z przyjemnością, dziwię się więc co mogło mnie odstraszać w tak prostym, w sumie, przepisie na strombolis.

Są cudowne.

Mimo starannego zawinięcia, lekko popękały w piekarniku i odrobina nadzienia wyciekła na zewnątrz, ale większość pozostała i nie miało to wpływu na smak.

Byłyśmy głodne, a one tak pachniały, że rzuciłyśmy się na nie szybko, robiąc tylko kilka zdjęć (za pomocą Zorki 5).

Jeśli lubicie ciasto drożdżowe z wytrawnym farszem, powinniście je upiec. Nadzienie można dowolnie modyfikować, mogą to być pieczarki i żółty ser, może 4 różne sery, może grillowany łosoś albo kurczak z przyprawą gyros?
Nasz indyk z brokułem i serem fontina, w sosie BBQ też był cudowny.
Zróbcie sobie ucztę i Wy. 

Przepis (Half Baked Harvest, odrobinę zmodyfikowany):

ciasto:
szklanka ciepłej wody
25g świeżych drożdży
łyżka cukru
2 łyżki oleju lub oliwy
3 szklanki mąki pszennej
łyżeczka soli

nadzienie:
20dkg sera fontina (można zastąpić cheddarem albo innym żółtym), startego na dużych oczkach
20-30dkg upieczonej/zgrillowanej/ugotowanej piersi z indyka, posiekanej lub drobno pokrojonej
połowa ugotowanego brokuła
3/4 szklanki sosu BBQ
posiekana zielona pietruszka

Ciasto:
Drożdże wkruszyć do miseczki, zasypać cukrem i łyżką mąki, zalać połową szklanki ciepłej wody, wymieszać, odstawić na 10-15 minut.
Resztę mąki wsypać do misy miksera, dodać sól, wymieszać. Wyrośnięte drożdże wlać do mąki, dodać oliwę i resztę wody, zagniatać ciasto za pomocą haka (lub ręcznie) aż będzie gładkie. Przełożyć do lekko naoliwionej miski, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (1h - 1,5h).

Mięso wymieszać z połową sosu BBQ.

Piekarnik nastawić na 235C góra/dół.

Wyrośnięte ciasto podzielić na 6 części, każdą rozwałkować na cienki placek. Rozsmarować odrobinę sosu BBQ, ułożyć ser, mięso, brokuł i pietruszkę.


Zawinąć oba boki i zrolować, starając się dobrze je zlepić.

Ułożyć na blasze, w odstępach. Posmarować roztrzepanym jajkiem i ostrym nożem zrobić nacięcia na wierzchu.

Piec przez 10 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 190C i piec dalsze 20-30 minut, aż będą zrumienione. Podawać ciepłe, z dodatkowym sosem BBQ.

Komentarze