Ciastka z masłem orzechowym i niespodzianką

Na pierwszy rzut oka zwykłe i nieciekawe ciastka.

 
Ot, kulki.

Blade i niespecjalnie urodziwe.

Ale w środku czeka na nas miła niespodzianka.

Właściciel ręki widocznej w lewym górnym rogu już wie, że szczęście blisko.

...

A ku ku.

Kawałek apetycznie ciągnącego się snickersa!


Te ciasteczka z przepisu Amiszów zdecydowanie są dla wielbicieli fistaszków i masła orzechowego.

Należę do nich, o tak.

Wszyscy moi domownicy również.

To nasza propozycja na Tłusty Czwartek.

Też są dość tłuste - spora ilość masła i masło orzechowe.

Ale bardzo smaczne.

Nie są wielce pracochłonne, ciasto wymaga jedynie leżakowania w lodówce 2-3h.


Wyglądają trochę inaczej, niż te z oryginalnego przepisu, miałam też pewien problem z pieczeniem - musiałam dłużej trzymać w piekarniku i w zniecierpliwieniu nawet włączyłam pod koniec termoobieg.

Może miałam zbyt duże porcje ciasta? I ciastka, grubszymi będąc, potrzebowały więcej czasu na upieczenie?

Może wyjęłam je za wcześnie?

Ale w środku nie były surowe, więc może jakiś inny błąd w sztuce?

Niemniej - są naprawdę dobre.

Nawet jeśli miały być inne.

Przepis:

225g miękkiego masła
szklanka gładkiego masła orzechowego
1/3 szklanki cukru*
1/3 szklanki jasnego cukru muscovado*
2 jajka
3 i 1/2 szklanki mąki
łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
kilka snickersów, pokrojonych w cienkie plasterki.

Masło utrzeć z dwoma rodzajami cukru na gładko. Wbić jedno jajko, zmiksować dokładnie, wbić drugie jajko, zmiksować. Dodać masło orzechowe,  chwilę aż masa będzie gładka i puszysta.

W osobnej misce wymieszać mąkę z sodą i solą, wymieszać widelcem.

Wsypać suche składniki do masy maślanej, wymieszać do połączenia się składników. Przykryć i wstawić do lodówki na 2-3h.

Piekarnik nagrzać do 150C góra/dół.**

Nabierać łyżką porcje ciasta, lepić kulki, rozpłaszczyć na placek. Na środek położyć kawałek snickersa, oblepić go dokładnie (nie powinno być żadnych rys ani wystających kawałków). Odkładać na płaską blachę, wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec 12-18 minut***, aż lekko stwardnieją. Zostawić na blasze 3-5 minut i przekładać na kratkę, do całkowitego wystudzenia.

Przechowywać w zamkniętym pojemniku.


*w oryginale 1 szklanka!
**według oryginalnego przepisu - możliwe, że trzeba będzie zwiększyć temperaturę, lub znacznie wydłużyć czas pieczenia
***piekłam dłużej, tak jak opisałam powyżej

Komentarze