Murzynek na kefirze

Nie jest to mój tradycyjny, rodzinny murzynek, ale pyszne czekoladowe ciasto z Kwestii Smaku.

Przepis wydrukowałam sobie we wrześniu 2011 - trochę czasu minęło, zanim je upiekłam...

Szukając dziś (wśród mej sterty przepisów) ciasta na jogurcie, znalazłam właśnie to. Dostałam słój pysznego jogurtu od Mamy i chciałam trochę zużyć. Pomyślałam, ze czekoladowe będzie idealne - wszystkim powinno smakować.

Sięgając do lodówki po jogurt, natrafiłam na kefir, który prosił się o pilne zużycie - o wiele pilniejsze, niż świeży jogurt.

Nie wahałam się długo.

Kefir jest rzadszy, niż jogurt, ale postanowiłam spróbować.





Eksperyment się udał.

Ciasto jest bardzo smaczne, miękkie i puszyste.

Warto je upiec.

Moje uwagi:
- dałam 150g cukru (w tym 3 łyżki cukru waniliowego)
- użyłam 300g kefiru zamiast 250g jogurtu
- zrobiłam inną, sprawdzoną polewę: 100g gorzkiej czekolady i 40g masła stopiłam w rondelku i jeszcze ciepłą posmarowałam ciasto
- piekłam 65 minut w 140C z termoobiegiem, w keksówce 11x30cm.

Komentarze