Razowe pancakes z masłem orzechowym

Pancakes czyli amerykańskie naleśniki albo nasze rodzime placki.

Uwielbiam zarówno nasze cieniutkie naleśniki, jak i wszelkie racuszki, placki i placuszki, a więc również i pancakes.

Przepis na placki z dodatkiem mąki owsianej, razowej i masła orzechowego znalazłam na blogu Minimalist Baker.

Jest szybki i prosty, a placki mnie zachwyciły. Moje chłopaki, małe i duże, zjadły ale bez zachwytów.

Dziwni.

Pancakes są mało słodkie (zawierają tylko łyżkę syropu klonowego), dlatego warto czymś je okrasić. Ja zjadłam z nutellą, można też zjeść je z dżemem, czy konfiturą, jak ktoś lubi albo nawet położyć kawałek masła i posypać cukrem.

Albo polać miodem, czy syropem klonowym, posypać cukrem pudrem. Opcji cała gama.

Najlepsze oczywiście na gorąco.

Z przepisu wychodzi mała porcja, zaledwie sześć niedużych placuszków.

Na próbę może być, ale następnym razem na pewno podwoję składniki.

Oryginalny przepis jest wegański, zmodyfikowałam go do swoich nie-wegańskich potrzeb.

Przepis:

1 jajko
łyżka roztopionego masła
1/2 szklanki mleka
łyżka syropu klonowego lub miodu
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
łyżka masła orzechowego z kawałkami orzeszków (lub gładkiego)
1/2 szklanki mąki owsianej
1/4 szklanki mąki pszennej razowej

W misce roztrzepać widelcem jajko, dodać roztopione, przestudzone masło, syrop klonowy, masło orzechowe, sodę i proszek, wymieszać.

Dolać mleko, wymieszać. Następnie wsypać obie mąki, wymieszać dokładnie widelcem i odstawić na 5 minut.

Na patelni do naleśników dobrze rozgrzać łyżeczkę oleju, następnie zlać nadmiar do miseczki. Na patelnię kłaść jednorazowo 1/4 szklanki masy, smażyć około 3 minut - powinny pojawić się bąbelki na powierzchni, a brzegi nie powinny być surowe. Przełożyć na drugą stronę za pomocą łopatki i smażyć jeszcze minutę-dwie. Smażyć aż do wyczerpania ciasta.

Łatwo się przypalają, więc trzeba uważać i wyczuć - w zależności od rodzaju patelni i mocy palnika mogą smażyć się krócej lub dłużej.

Podawać ciepłe, z dowolnym sosem/cukrem/dżemem itp.


Komentarze