Kruche ciasto z jeżynami i malinami

Robiąc zakupy w osiedlowym markecie trafiłam na jeżyny.

Duże, lśniące, dojrzałe.

Kupiłam jedno opakowanie, celem powrzucania ich do codziennej granoli, ale nie zachwyciły mnie.

Nie sprawdziły się au naturel, należało dokonać przetworzenia.

Kruche ciasto z owocami zawsze się sprawdza.

Tym razem sięgnęłam do zbiorów blogu The Novice Chef i upiekłam takie coś:

Zachwycające. Niby zwykłe kruche, a jednak niezwykłe.

Dodatek skórki cytrynowej do spodu i kruszonki był genialnym pomysłem. Subtelny aromat, ale trafiony w punkt.


Zdjęcia niewyraźne, robione w pośpiechu przed wyjściem do pracy (i przedszkola!).

Połowę zaniosłam do biura, koleżanki zjadły z apetytem.

Proste i szybkie, z malakserem zajmie Wam 15 minut.

Przepyszne.

Przepis:

    3 szklanki mąki krupczatki (zwykła też może być)
    ¾ szklanki cukru
    łyżeczka proszku do pieczenia
    szczypta soli
    skórka z cytryny
    220g zimnego masła, pokrojonego w kawałki
    duże jajko
    2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (można pominąć)
    1 lub 2 szklanki jeżyn i malin
    4 łyżeczki skrobi kukurydzianej (lub mąki ziemniaczanej)
    sok z połowy cytryny
    2-3 łyżki cukru (lub więcej, jeśli owoce są bardzo kwaśne)


Piekarnik nagrzać do 190C góra/dół. Blaszkę 23x33cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W malakserze zmiksować mąkę z ¾ szklanki cukru, proszkiem do pieczenia, solą i skórką z cytryny (Można też zagniatać ręcznie, ale jak najkrócej, żeby nie ocieplić ciasta). Dodać masło, jajko i wanilię, zmiksować aż ciasto zacznie łączyć się w kulę. Podzielić na pół, jedną częścią wylepić spód blachy.

Do drugiej miski  wlać sok z cytryny, dodać cukier i skrobię kukurydzianą, wymieszać, wsypać owoce i delikatnie przemieszać. Powinny się pokryć mieszaniną, ale ostrożnie, żeby się nie rozpadły. Owoce wyłożyć na spód, na wierzch rozłożyć resztę ciasta – kruszyć je w palcach i rozrzucać po owocach, jak kruszonkę.

Piec w nagrzanym piekarniku 45 minut, do lekkiego zrumienienia kruszonki.

Wystudzić całkowicie.

Komentarze