Przyprawa do ciast dyniowych i szarlotek

Nie jest to przyprawa do piernika, choć oczywiście też można jej użyć.

To specjalna mieszanka przeznaczona do ciast i deserów dyniowych, tak popularnych i uwielbianych w Stanach.

Nie widziałam jej w Polsce, ale z łatwością można zrobić ją samemu w domu, co uczyniłam rok temu i niedawno mi się skończyła.

Sezon na dynie i szarlotki właśnie się rozkręca, zatem poświęciłam całe 5 minut swego cennego czasu na przygotowanie aromatycznej mieszanki.

Bazę stanowi cynamon, później imbir, gałka muszkatołowa i goździki, które można zastąpić zielem angielskim.

Albo dodać oba te składniki.

Nie przepadam za goździkami, poza tym wciąż nie nabyłam ich w formie zmielonej, zatem wybór był prosty - ziele angielskie i basta.

Można mieszać te przyprawy za każdym razem, gdy pieczemy jakieś dyniowe ciasto, ale ja stanowczo wolę mieć gotową mieszankę i uszczknąć z niej łyżeczkę lub dwie, zamiast bawić się w szczypty i 1/8 łyżeczki poszczególnych składników.

Przepis znalazłam na blogu Kitchen Treaty. Można go modyfikować wedle potrzeb i upodobań. Ja dodaję połowę ilości mielonego imbiru, bo nie lubię gdy przeważa. Gałki daję solidną szczyptę, zamiast goździków sypię zmielone ziele angielskie.

Czasem lubię otworzyć słoiczek i po prostu sobie powąchać.

Przepis:

1/4 szklanki cynamonu (mniej więcej jedno opakowanie)
płaska łyżka mielonego imbiru (suszonego)
szczypta gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki mielonego ziela angielskiego (lub goździków)

Wszystkie przyprawy umieścić w zamykanym słoiczku, dobrze wymieszać.



Komentarze