Zupa szpinakowo-ziemniaczana

Nigdy jeszcze nie robiłam szpinakowej zupy. Dodaję sporą garść do mojej ulubionej brokułowej (która nie pojawiła się jeszcze na blogu), ale samej w sobie - nigdy.

Przeglądając moją piękną książkę (o której już pisałam) w poszukiwaniu pomysłu na resztkę szpinaku, trafiłam na dział dań dla niemowląt i małych dzieci, pełen fantastycznych pomysłów. Są tam, oczywiście, różnego rodzaju papki owocowe i warzywne, ale również cała gama dań dla tych, którzy już potrafią przeżuwać. Zdjęcia tak apetyczne, że chce się spróbować wszystkiego, mimo faktu, że do dzieci już dawno się człowiek nie zalicza. A do tego, podane w przepisach proporcje są wystarczające dla jednej dorosłej osoby - idealna sprawa, gdy gotujemy tylko dla siebie i nie chcemy później jeść tego samego przez następny tydzień (nawet mimo mrożenia).


Uwielbiam zupy-kremy, a ta chyba stanie się jedną z moich ulubionych.

Jest cudownie aksamitna dzięki dodanym ziemniakom i kremowemu serkowi. Mocno czosnkowa i wyraźnie doprawiona czarnym pieprzem. Maluchy mogłyby się krzywić, ale ja byłam usatysfakcjonowana.

Bardzo lubię pieprz.

Zupa jest bardzo prosta w wykonaniu i mało czasochłonna. Wyszły mi dwie niewielkie porcje, jedną zamroziłam na później.


Można zjeść ją z grzankami lub kawałkiem bagietki lub focacci.

Przepis (Family Kitchen Cookbook, Caroline Bretherton):

łyżka oleju
drobno posiekana cebula
drobno starty ząbek czosnku
100g świeżego szpinaku
duży ziemniak, obrany i pokrojony w kostkę
2 łyżki kremowego serka śmietankowego typu philadelphia lub Twój Smak

W garnku z grubym dnem rozgrzać olej, wrzucić posiekaną cebulę i smażyć na małym ogniu około 5 minut (nie powinna się zanadto zrumienić), mieszając od czasu do czasu. Dodać czosnek, przesmażyć przez około minutę i wsypać ziemniaki. Posypać solą, chwilę smażyć, dodać umyty szpinak oraz 200-250ml wrzącej wody oraz świeżo zmielony pieprz. Zagotować, zmniejszyć ogień, przykryć i gotować 15 minut.

Gdy ziemniaki będą miękkie, zmiksować zupę na krem (nie za długo - miksowane ziemniaki nabierają bardzo kleistej konsystencji). Dodać serek i podgrzewać na małym ogniu, mieszając do rozpuszczenia. Ewentualnie doprawić solą i pieprzem.

Podawać z grzankami lub pieczywem.

Komentarze