Czekoladowe ciasto z posypką

Są rodzice, którzy zgłaszają się na każdą wycieczkę swoich dzieci, jako dodatkowi opiekunowie.

Są rodzice zawsze na bieżąco ze wszystkimi szkolnymi sprawami i pamiętają o imieninach nauczycielki.

Są też tacy, którzy na ochotnika zgłaszają się do trójki klasowej i Rady Rodziców.

Nie należę do żadnej z tych grup.

Za to zawsze zgłaszam się do upieczenia ciasta na klasowe/przedszkolne uroczystości.

Tym razem to świąteczne przedstawienie Starszego.

Postanowiłam upiec takie ciasto.

Czekoladę lubi chyba większość dzieci?

Przeważnie unikam posypek na ciastach, ale wiem że dzieci lubią kolorowe wypieki. No to niech mają.

Ciasto bardzo proste w wykonaniu. Bez użycia miksera, nie jest czasochłonne.

Według mnie - prze-przepyszne!

Mogę być nieobiektywna, gdyż od kilku dni nie jadłam ani kawałka czekolady, fundując sobie coś w rodzaju detoxu. A wiadomo jak smakuje coś po dłuższej przerwie. Nawet jeśli ta przerwa trwała 4 dni.

Jest takie określenie: OMG.




Polewa z przepisu BBC to kompletna klapa. Płynna, zupełnie niepodobna do tej z ich fotografii.

Kilka osób umieściło w komentarzach uwagi na ten temat.

Nieudaną wyrzuciłam i zrobiłam inną (przepis poniżej).

Zrobiłam w małej, kwadratowej blaszce (świeżo nabytej) z wyjmowanym dnem - świetna sprawa! Nie ma problemu z wydłubywaniem pierwszego kawałka.

Urosło całkiem wysokie.





Mam nadzieję, że dzieciaki podzielą mój entuzjazm.

Moi wsunęli w dwie minuty.

(aktualizacja: rozeszło się na pniu!! a ja w domu dokończyłam resztę. Boskie!)

Przepis:

200g gorzkiej czekolady (użyłam Wedel 64%)
150g jasnego cukru muscovado*
200g masła
100ml wrzątku
180g jogurtu greckiego**
2 jajka, roztrzepane
200g mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
5 łyżek kakao
kolorowa posypka do dekoracji

polewa: 40g masła, 100g gorzkiej czekolady

Piekarnik nagrzać do 140C z termoobiegiem. Kwadratową blaszkę 20x20 lub 22x22 cm wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia.

Do większego rondla włożyć masło, cukier, połamaną na kostki czekoladę, zalać wrzątkiem i na małym ogniu roztopić, mieszając.

Odstawić na 2 minuty, następnie dodać jogurt i dobrze wymieszać łyżką, wlać roztrzepane jajka, wymieszać.

Przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem, sodą i kakao, dobrze wymieszać by nie było grudek, przelać do foremki.

Piec 50-55 minut, do suchego patyczka. Studzić na kratce.

Polewa: w garnuszku umieścić masło i połamaną czekoladę, podgrzewać do roztopienia, odstawić do lekkiego przestudzenia. Polać ciasto, posypać kolorowym drobinkami.



*w oryginale 200g
 **w oryginale kwaśna śmietana, 100ml





Komentarze