Domowe cynamonowe kwadraciki

Czaiłam się na nie od września, kiedy znalazłam ten przepis.

Starszy uwielbia wszelkie słodkie śniadaniowe ohydztwa, typu kulki, "płatki" i inne mieszanki kuszące dzieci kolorowymi opakowaniami i bardzo słodkim smakiem.

Kilka lat temu sama zajadałam się cynamonowymi kwadracikami znanej firmy. Dziś skłaniam się ku zdrowszym śniadaniom, ale niestety Starszy do tego jeszcze nie dojrzał.

Próbuję podtykać mu różne wersje zdrowszego muesli lub owsiankę, ale bez entuzjazmu z jego strony.

Postanowiłam więc upiec sama ulubiony cynamonowy przysmak.


Jak zwykle zredukowałam cukier i nie był tym zachwycony. OK, następnym razem dosłodzę.

Następnym razem również rozwałkuję cieniej, bo te kwadraciki wyszły mi dość grube i miękkie. Nie tego oczekiwał.


Mnie bardzo smakują, dodatkowo cieszy mnie fakt, że zawierają również mąkę razową. Ale robię je głównie dla niego, więc muszę dopracować przepis, by bardziej zbliżyły się do oryginału.

Bo na zdjęciach u Tieghan też wyglądają inaczej. 

Przepis:

1 i 1/4 szklanki mąki pszennej razowej
1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki sody (dałam jedną)
2 łyżeczki cynamonu
1/3 szklanki oleju kokosowego lub masła (użyłam masła)
1/3 szklanki brązowego cukru (dałam 1/4)
1/8 szklanki cukru (dałam łyżkę domowego waniliowego)
łyżka ekstraktu z wanilii (pominęłam)
2 łyżki miodu (dałam jedną)
1/2 szklanki maślanki (dałam kefir)

łyżka masła, 1/8 szklanki cukru i 3/4 łyżeczki cynamonu

Dwie płaskie blachy wyłożyć papierem do pieczenia.

Piekarnik nastawić do 180C.

W malakserze zmiksować mąki, sodę i cynamon. Dodać 1/3 szklanki masła, brązowy cukier, zwykły, miód, ekstrakt z wanilii, zmiksować. Ciasto powinno przypominać lekką kruszonkę, wtedy dolać maślanki i miksować aż utworzy kulę.

Wyłożyć na lekko posypaną mąką stolnicę, lekko zagnieść i podzielić na 2 części.

Każdą z części włożyć między 2 arkusze papieru do pieczenia i cienko rozwałkować. Roztopić łyżkę masła, do miseczki wsypać cukier i cynamon, wymieszać. Posmarować rozwałkowane ciasto masłem i posypać częścią cynamonowego cukru.  Radełkiem lub nożem podzielić na małe kwadraciki, podziurkować widelcem. Delikatnie przenieść na wyłożoną papierem blachę.

To samo zrobić z drugą częścią ciasta.

Piec 9-13 minut, aż zbrązowieją. Wystudzić i schować do pojemnika.


Komentarze