Owsianka z jabłkiem i cynamonem

Jeszcze jeden post ku chwale płatków owsianych.

I ku chwale strony BBCGoodFood, bo to kolejny stamtąd przepis, jak gdyby nagle zniknęły wszelkie inne moje ulubione.

Tę owsiankę zrobiłam w okrojonej wersji, bez zmielonego siemienia lnianego i jogurtu, którymi akurat nie dysponowałam. Dodatek miodu wydawał mi się zbędny.

Chętnie jednak spróbuję z siemieniem, jak tylko je nabędę.

Tymczasem ugotowałam sobie i Młodszemu "moją" wersję dwa dni z rzędu na śniadanie i martwi mnie, że nie ugotuję jej jutro, bo jeszcze mi się znudzi i co wtedy.

Wsuwaliśmy na wyścigi, roniąc ciche łzy na widok dna miseczki.

Naprawdę świetna i smakowita owsianka!

Należy uwierzyć na słowo, gdyż jej kremowo-brązowy wygląd w połączeniu z moim idioten-aparatem nie dał pozytywnego efektu i odpuściłam fotografowanie.

Przepis na 2 porcje:

50g płatków owsianych
jabłko starte na tarce
pół łyżeczki cynamonu
250ml mleka

opcjonalnie:
łyżka mielonego siemienia lnianego
75ml jogurtu naturalnego
odrobina miodu

Do garnuszka włożyć płatki, starte jabłko, cynamon, zalać mlekiem. Zagotować, mieszając i dalej gotować 5 minut na małym ogniu.

Gotową owsiankę wylać do misek.

Jeśli używamy siemienia lnianego - wsypać je do gotowej owsianki w garnku, wymieszać, przelać do misek. Polać jogurtem i miodem, według uznania.

Komentarze