Granola z truskawkami, malinami i wiśniami

Szukam przepisów na granolę, by nie znudziła mi się moja ulubiona (jak dotąd) granola z syropem klonowym i migdałami.

Znalazłam taki przepis, z dużą zawartością orzechów, ziarenek i suszonymi owocami.

Postanowiłam spróbować.


Bardzo smaczna!

I sycąca.

Nadal nie jest to granola "w kawałkach", do której dążę. Nie wiem, czy to moja wina, czy nie ten przepis. Ale na pewno porządna porcja zdrowych płatków, orzechów i suszonych owoców - bez tony cukru, syropu glukozowo-fruktozowego i utwardzonych tłuszczów.


Przepis:

175g mieszanki orzechów np. 100g laskowych i 75g nerkowców*
450g płatków owsianych zwykłych lub górskich
50g sezamu
50g słonecznika
125ml oleju
70ml płynnego miodu
85g suszonych owoców: truskawek, malin, wiśni

Piekarnik nastawić na 170C z termoobiegiem. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Orzechy z grubsza posiekać albo nie siekać wcale - jak kto woli. Wymieszać w dużej misce z płatkami, sezamem, słonecznikiem i szczyptą soli.

Odmierzyć 125ml oleju, dolać do mieszaniny, następnie odmierzyć miód i również dolać. Dokładnie wymieszać, wysypać na przygotowaną blachę. Wyrównać powierzchnię.

Piec 20-25 minut, w trakcie pieczenia kilkakrotnie przemieszać (będzie się rumieniła od brzegów). Wystudzić. Wymieszać z suszonymi owocami, przełożyć do zamykanego pojemnika.



*w oryginale 175g mieszanki pekanów i fistaszków
**w oryginale 100ml

Komentarze