Kiełbasa w sosie, z polentą

Nie wiem dlaczego wydrukowałam ten przepis - za polentą raczej nie przepadam.

Użyłam jej kilka razy, w wersji na słodko i wytrawnie i nie zachwyciła mnie.

Coś mi w niej przeszkadzało.

Nazwa: "cheesy polenta with sausage ragout" jednak mnie zaintrygowała.

Postanowiłam spróbować.

Nie trzymałam się ściśle przepisu, choćby dlatego, że z mojej ulubionej kiełbasy nie dało się bezboleśnie zdjąć skóry i otrzymać czegoś na kształt mielonego mięsa.
W angielskich przepisach już wielokrotnie trafiłam na rozebranie surowej kiełbasy na czynniki pierwsze - widocznie mają taki rodzaj wędliny, a może ja po prostu nie spotkałam jej w Polsce.

Więc zwyczajnie pokroiłam ją w półplasterki.

Nie miałam też rozmarynu, użyłam ziół prowansalskich, ale myślę że samo oregano, tymianek bądź majeranek również by się tutaj sprawdziły.

Do polenty nie dodawałam sera - sos i kiełbasa wydawały mi się dość tłuste i sycące, by jeszcze sobie polentę okraszać.

Pozostałe punkty przepisu zrealizowałam zgodnie z poleceniem.

Jaki efekt?

Fenomenalny!!


Dawno nie jadłam czegoś tak pysznego!

Polenta w połączeniu z kiełbasą, w aromatycznym sosie, zachwyciła mnie i po raz pierwszy jadłam ją z prawdziwą przyjemnością.

Cudowny mix.

Myślę, że można również zjeść z pieczywem, ale naprawdę radzę spróbować polenty.

Choćby dla urozmaicenia.

Ja włączam to danie do kanonu i nie mogę się już doczekać, kiedy znów je zjem. 

Co więcej - moi 3 domownicy również odnieśli się do posiłku z entuzjazmem.

Obiad miesiąca.

Przepis (zmodyfikowany):

łyżka oleju
cebula, posiekana
ząbek czosnku, zmiażdżony
6 surowych, wędzonych kiełbas (użyłam bydgoskiej), pokrojonych w półplasterki
250g passaty pomidorowej
łyżeczka koncentratu pomidorowego
200-300ml bulionu jarzynowego
łyżeczka ziół prowansalskich

szklanka polenty (kaszki kukurydzianej)
pół łyżeczki bulionu w paście

posiekana kolendra lub natka pietruszki

Na rozgrzanym oleju zeszklić cebulę, dodać czosnek, przesmażyć chwilę, dodać kiełbasę i smażyć 8-9 minut, co jakiś czas mieszając.

Dodać passatę, bulion, koncentrat i zioła, wymieszać, doprawić pieprzem, zagotować, dusić pod przykryciem 15 minut.

W tym czasie ugotować polentę - szklankę kaszy wsypać do rondla, zalać 2,5 szklanki zimnej wody, dodać bulion w paście, mieszając zagotować. Gotować na wolnym ogniu, stale mieszając 15-20 minut, aż wyraźnie zgęstnieje i zacznie odchodzić od brzegów garnka.

Gotową wyłożyć na talerz, polać sosem z kiełbasą, posypać kolendrą/pietruszką.

Spożywać w zachwycie.

Komentarze